Poradna - Agentura Osmý den
Sociální poradenství
Nika Valkovská, tel.: 775 182 102, e-mail: nika.valkovska@osmyden.cz
Oblast státní sociální podpory a hmotné nouze - pomoc s vyplněním formulářů, orientace v právech a povinnostech žadatele, doprovod při jednání s úřady a další.
Oblast pojištění: souběh invalidního důchodu a zaměstnání, povinnosti a nároky pojištěnce, přehodnocení stupně invalidního důchodu.
Oblast opatrovnictví: uplatnění práv, navrácení způsobilosti k právním úkonům, podpora při změně opatrovníka.
Oblast pracovněprávních vztahů a zaměstnanosti: práva a povinnosti zaměstnance, obsah pracovní smlouvy, platební neschopnost zaměstnavatele.
Oblast rodinného práva: výživné, návrhy na úpravu styku s nezletilým dítětem, rozvod
a další.
Dluhové a spotřebitelské poradenství
Jiří Hadaš, tel. 774 775 015, jiri.hadas@osmyden.cz
Oblast dluhů, předlužení a hospodaření s financemi: řešení dluhů, splátkových kalendářů, exekucí, sestavení rozpočtů, pomoc s neplanými smlouvami o úvěru/zápůjčce, pomoc s řízením před Finančním arbitrem.
Bezplatné sepisování a podávání návrhů na povolení oddlužení (insolvence). Poradna má akreditaci Ministerstva spravedlnosti ČR pro podávání návrhů od roku 2020.
Poradenství s právy spotřebitele, například v oblasti reklamací, spotřebitelských smluv. Pomoc v orientaci s právy a povinnostmi v oblasti nájemních vztahů.
Kontakty
E-mail: poradna@osmyden.cz / nika.valkovska@osmyden.cz / jiri.hadas@osmyden.cz
Objednání je možné na telefonních číslech:
775 182 102 / 774 775 015
Ústí nad Labem - kontaktní místo
Dvořákova 2 (zadní vchod z ul. Na Schodech)
každé pondělí 13 - 17 hod pro NEOBJEDNANÉ
Děčín - kontaktní místo
Pohraniční 20, Děčín I (křižovatka s ul. Hudečkova, dům s restaurací Ve Dvoře)
každou středu 13 - 17 hod pro NEOBJEDNANÉ
Další dny na obou místech dle telefonické domluvy.
Naši poradnu a činnost Agentury Osmý den o.p.s. můžete sledovat i na Facebooku. Naleznete nás pod odkazem https://www.facebook.com/agenturaosmyden
Pro koho je Poradna, v čem vám pomůže
Poradna je pro občany, kteří se dostanou do obtížné životní situace a nedokáží ji řešit vlastními silami. Jsou to mimo jiné lidé se zdravotním postižením, lidé v krizi, rodiny s dětmi či mládež z dětských domovů.
Poradenství je poskytováno v několika oblastech. Specializujeme se na pracovněprávní vztahy a zaměstnanost, opatrovnictví, sociální dávky, oblast dluhů, exekucí, oddlužení a další. Služby jsou poskytovány v prostoru poradny, případně v přirozeném prostředí, jako např. na úřadech, u soudu, u zaměstnavatele.
Principy a zásady Poradny
Princip bezplatnosti / Poradenství je zásadně bezplatné ve všech poskytovaných oblastech i úrovních.
Princip diskrétnosti / Veškeré informace, které se poradce dozví od klienta služby, včetně informace o tom, že klient poradnu navštívil nebude poradce předávat třetím osobám. Vyjma situace, kdy dostane výslovný souhlas klienta služby. Klient služby může v poradně vystupovat anonymně. Poradce i organizace jsou vázáni mlčenlivostí, není-li to v rozporu s platnými právními předpisy.
Princip nestrannosti / Poradenství je poskytováno všem lidem bez rozdílu. Poradce poskytuje pomoc a rady poradce bez předpojatosti a zaujatosti, bez ovlivnění vlastními názory a přesvědčeními (např. náboženským, politickým.)
Princip nezávislosti / Poradenství je klientům služby poskytováno nezávisle na státních nebo jiných organizacích, nezávisle na organizacích, které poradnu finančně podporují.
Cíle Poradny
Usilovat o to, aby lidé znali svá práva a povinnosti, znali dostupné služby nebo byli schopni účinně vyjádřit své potřeby a hájit své zájmy, a tak mohli řešit svou nepříznivou životní situaci.
Přispívat k rozvoji a zlepšení služeb a fungování úřadů veřejné správy a samosprávy na místní úrovni, zejména skrze upozorňování těchto úřadů na nedostatky legislativy a na neřešené problémy občanů.
Posláním služby odborné sociální poradenství Agentury Osmý den, o.p.s. je poskytnout rady, informace a pomoc lidem, kteří se ocitli v nepříznivé sociální situaci na Děčínsku a Ústecku a potřebují podporu a pomoc při řešení své nepříznivé situace.
Konkrétní cíle služby jsou stanoveny pro každý rok zvlášť (např. počet osob, které využijí službu a počet poskytnutých intervencí) a jsou k nahlédnutí u pracovníků poradny.
Co poradna nedělá, v čem nemůže pomoci
Poradenství nezahrnuje (!) právní a investiční poradenství, poskytování výpočtů (daní, poplatků, důchodů, pojištění, dávek státní sociální podpory a hmotné nouze, úroků, mezd, dovolené), poradenství v komerčních záležitostech, zastupování u soudu (jako náhrada advokáta), doporučení konkrétního právníka, přepisování textů, půjčování finančních prostředků, zajištění ošacení či náhradního ubytování.