Kam se obrátit pro radu?

Kam se obrátit pro radu?
5. 12. 2011 Poradenství
Ústí n/L - Když nevíš, zeptej se! Ale kde? Poradí nám lépe u poskytovatele odborného sociálního poradenství? Nebo v občanské poradně? Víte to?

Poskytovatelé odborného sociálního poradenství (OSP)jsou vždy zaměřeni na určitou poradenskou oblast či jen na určitý okruh osob. Pokud potřebujete vyřešit problém týkající se pouze jedné oblasti - například zdravotnictví - vyhledejte poskytovatele OSP s příslušnou odborností. Není to vždy úplně snadné. Navíc - možná i váš problém zasahuje do více oblastí, tedy např. zdravotní obtíže, které s sebou přinášejí nutnost řešit zákonné pojištění či sociální dávky. V tomto případě je pro vás výhodnější obrátit se na Občanskou poradnu.


Občanská poradna poskytuje větší rozsah poradenství (celkově 18 oblastí) a zabývá se jimi velmi odborně. Zaměřuje se na širokou cílovou skupinu klientů bez ohledu na věk či jiné omezení, nabízí terénní formu poskytování intervencí a to vše pod záštitou Asociace Občanských poraden (AOP), která dohlíží na správné poskytování služby v souladu se standardy občanského poradenství, mimo jiné i prostřednictvím interních auditů kvality. V Ústí nad Labem v současné době funguje jediná taková organizace a to je Občanská poradna Agentury Osmý den (www.osmyden.cz). Vznikla v dubnu letošního roku, ale v poradenské činnosti má již čtyřletou praxi.


Příkladem užitečnosti komplexnosti služby je i případ pana Františka *. Do OP ho přivedla jeho obtížná finanční situace a zájem o radu v oblasti sociálních dávek. Při rozhovoru s poradkyní byly odkryty další faktory této situace - nevýhodná spotřebitelská smlouva a nároky na vyživovací povinnost vůči rodičům. Z možností navržených pro řešení těchto problémů zvolil František podání žádosti o příspěvek na bydlení, odstoupení od nevýhodné smlouvy uzavřené na předváděcí akci pod silným psychickým nátlakem a vypovězení smlouvy o spotřebitelském úvěru, kterou společně se spotřebitelskou smlouvou uzavřel. Dále byl pan František informován o vyživovací povinnosti, která je mezi dětmi a rodiči vzájemná.

„Pan František využil v tomto případě celkem tři oblasti poradenství: sociální dávky, ochrana spotřebitele, rodinné a partnerské vztah. To je velmi obvyklé,“ vysvětluje Zuzana Thürlová, vedoucí sociálních služeb Agentury Osmý Den. „Lidé si často zpočátku neuvědomují všechny souvislosti, které je do tíživé životní situace přivedly a pak jsou překvapeni možnostmi, které se jim při jejich odstraňování nabízejí“.


Pokud tedy nevíte kamse obrátit pro radu, zkuste Občanskou poradnu Agentury Osmý den. Najdete ji v Dvořákově ul. č. 6 (pod Úřadem práce Ústí nad Labem), e-mail obcanska.poradna@osmyden.cz , tel. 774 775 014



*Jméno a osobní údaje byly pro účely publicity změněny.

Fotot je ilustrační

Odkaz http://www.osmyden.cz/ Kontakt: Jitka Kurusová, propagace a PR, Agentura osmý den, e jitka.kurusova@osmyden.cz, t 774 775 008

Anketa

Máte mezi svými blízkými člověka s postižením? Pokud ano, co byste mu přál/a? Případně co byste přál/a sám/sama sobě, kdyby se v důsledku nemoci či úrazu vaše životní situace tak výrazně změnila?

Archív anket